19.3.05

Wat klopt hier niet?


NCRV-voorzitter Kees Klop is per direct opgestapt. Volgens de NCRV om 'persoonlijke redenen', maar in de media wordt het vertrek van Klop direct in verband gebracht met de 'omstreden' cursus protestantisme die hij het voltallige personeel wilde laten volgen. Kennelijk zitten de NCRV-medewerkers niet op zo'n opfriscursus te wachten. Naar verluidt wil de NCRV in de programma's meer de nadruk gaan leggen op geloofsbeleving. Persoonlijk denk ik dat dit een doorzichtige overlevingsstrategie is. De fatsoenlijke NCRV onderscheidt zich vrijwel niet van andere keurige omroepen als de volkse TROS en de burgerlijke AVRO. De christelijke identiteit stelt al jarenlang geen bal meer voor (uit medelijden met het NCRV-personeel heb ik de bal toch maar in hun logo laten staan, maar als de identiteit nog verder verwatert schiet ik die er ook uit. Laatste waarschuwing!) Het vertrek van Klop is wellicht ook een vorm van kleur bekennen. Misschien kunnen ze bij de NCRV mijn voorgestelde aanpassing van het logo overnemen. Ik stel het ontwerp gratis ter beschikking.

Klik hier voor een berichtje over het vertrek van Klop. Ga naar deze site als je het huidige NCRV-logo graag nog eens wilt terugzien (sentimental journey).

No comments: