23.3.05

Marcel & Lydia Zimmer


Het muzikale echtpaar Marcel en Lydia Zimmer timmert al heel wat jaren aan de weg. Marcel Zimmer is een bekende verschijning in de Nederlandse praise & worship scene (als ik dat zo oneerbiedig mag uitdrukken) en veel van zijn liedteksten zijn opgenomen in de bundel van Opwekking. Zeer geliefd is zijn lied Heer, U bent altijd bij mij (gebaseerd op Psalm 139). Lydia Zimmer heeft een heldere, vriendelijke stem. Zij zong ondermeer op de succesvolle cd's van Opa Knoest die bij GMI zijn te bestellen. Ik vind het door haar gezongen nummer Als er vergeving is bijzonder mooi.

De cd Wat een liefde is van uitstekende kwaliteit - zowel tekstueel als muzikaal. Ik ben bijzonder blij - hoe vreemd dat ook klinkt - met de teksten over verdriet Als ik huil, afhankelijkheid Mijn hulp is van U Heer, kruis dragen Ben je bereid? en vergeving Als er vergeving is. Er zijn al heel veel mooie 'happy-clappy' liederen voor mensen die blij en gelukkig zijn. Maar de realiteit is dat er veel mensen door het leven gaan met pijn, verdriet en zorgen. In Gods Woord vinden zij teksten die hun gevoelens van vertwijfeling, onzekerheid en angst verwoorden. Het is heel goed dat Marcel en Lydia hun gaven ook inzetten om bemoedigende, troostende en genezende liederen te maken en te zingen.

Wat mij betreft is de titelsong Wat een liefde een nieuwe klassieker. Dit refrein blijft in je hoofd rondzingen (soms is dat geen goed teken, maar in dit geval wel!) en ik weet vrijwel zeker dat dit ook een favoriet lied voor de samenzang wordt. Herstel mijn eerste liefde kende ik al in de uitvoering van een ander muzikaal echtpaar: Reni en Elisa Krijgsman. Ook dit lied blijkt van Marcel & Lydia te zijn en hun uitvoering doet beslist niet onder voor die van Reni en Elisa die te vinden is op de cd Onvoorwaardelijk.

Als je het mij vraagt: deze cd mag je niet missen! Ook heel mooi om weg te geven aan familie of vrienden - God kan deze muziek en teksten gebruiken om harten te raken.

Twijfel je nog? Op de website van Marcel en Lydia kun je fragmenten van de cd beluisteren.

Een aantal tekstfragmenten van door Marcel geschreven Opwekkingsliederen zijn door onze uitgeverij Ark Boeken gebruikt op speciale wenskaarten. Klik hier om deze kaarten te zien / te bestellen.

No comments: