22.12.04

Kerstgeschenken / Christmas gifts



VREDEVORST
ik geef u geloof
gelouterd, beproefd
dit gouden geschenk
als teken van trouw
uw kostbare offer
mijn losprijs

HOGEPRIESTER
ontvang mijn aanbidding
een lieflijke reuk
de geur van wierook
als offer van lof
uw heerlijkheid
mijn eerbetoon

HEELMEESTER
hier is mijn pijn
in ruil voor uw troost
de zalving met mirre
als zacht medicijn
uw bittere balsem
mijn genezing


© Paul Abspoel

Ze gingen het huis binnen en vonden het kind met Maria, zijn moeder. Ze wierpen zich neer om het eer te bewijzen. Daarna openden ze hun kistjes met kostbaarheden en boden het kind geschenken aan: goud en wierook en mirre. Matteüs 2:11

Geef aan God wat God toebehoort. Matteüs 22:21


PRINCE OF PEACE
I offer You my faith
Purified, tested
This gift of gold
As a sign of trust
Your costly offering
My ransom

HIGH PRIEST
Receive my worship
A lovely fragrance
This frankincense
A gift of praise
Your glory
My honour

HEALER
This is my pain
I trade it for comfort
This myrrh-ointment
A sweet medicine
Your bitter balm
My healing

© Paul Abspoel


They came into the house and saw the young child with Mary, his mother, and they fell down and worshiped him. Opening their treasures, they offered to him gifts: gold, frankincense, and myrrh.
Matthew 2:11

Give therefore to (...) God the things that are God’s.
Matthew 22:21


2 comments:

Paul said...

Goud, wierook en mirre...

Ik geloof dat we alleen aan God kunnen geven wat we eerst uit zijn hand hebben ontvangen. We kunnen alleen teruggeven. God neemt ons eerbetoon aan als het uit een oprecht hart komt.

GOUD is een koninklijk geschenk. In de bijbel is het ook een symbool van beproefd geloof. Geloof is genade. Ik leef uit geloof en uit genade. Ik schenk mijn geloof aan de Gever.

WIEROOK is het reukoffer in Gods tempel. Mijn lichaam is een tempel van de heilige Geest. Gods Geest wijst mij op Christus en Hij geeft een loflied in mijn hart. Ik geef dat lied vol dankbaarheid terug aan Hem.

MIRRE is bitter. Jezus kreeg dit kostbare geschenk van wijze mannen toen Hij een klein mensje was. Later kreeg Hij wijn met mirre aageboden toen Hij aan het kruis hing. Mirre werd gebruikt als balsem en als pijnstiller. Ik keer met dit geschenk terug bij mijn Geneesheer. Ik bewijs mijn Heelmeester de eer die Hem alleen toekomt.

Dat zijn mijn drie kraam- en kerstgeschenken.
Gezegende Kerstdagen!

JoshLab said...

Hey Paul, your poems in english are understandable and meaningful. It really shows the heart that you have for the Lord Jesus. Keep up the fantastic work! =)